Peutergym
Peutergym is bedoeld voor de peuter van 2 tot 4 jaar die zonder papa, mama, opa of oma lekker wil komen gymmen in een ‘echte’ gymzaal.

Leren van elkaar

De peuters krijgen spelenderwijs wisselende bewegingssituaties aangeboden, waardoor ze geprikkeld worden om te bewegen: klimmen, klauteren, balanceren, hangen, springen en rollen. Door te kijken wat andere peuters zoal verzinnen en doen, worden de peuters door elkaar gestimuleerd.
Daarnaast komen ook zang- en dansspelletjes aan de orde.

Gymles en opvoeding

De gymles kan worden gezien als een schakel in de opvoeding die niet mag ontbreken. U kind leert tijdens de les onder meer
IMGP55692 hoe kleine opdrachten uitgevoerd moeten worden. Daarnaast komen het inschatten van afstand, diepte, hoogte en verte aan de orde. In de ontmoeting met andere kinderen leert de peuter hoe rekening met elkaar moet worden gehouden en dat je op je beurt moet wachten. Daar komen dan ook nog andere dingen bij, zoals het zingen in de kring. Samen bewegen en spelletjes doen zal de peuter meer zelfvertrouwen geven.

Spelen is leren

Het taalgevoel bij een peuter is nog in ontwikkeling; dus begrippen als: over de bank en onder de rekstok door, zijn op jonge leeftijd nog onbekende begrippen. Door bewegen komen deze begrippen echter tot leven.
Sommige kinderen zullen eerst ‘de kat uit de boom kijken’, maar zij zullen na een tijdje vanzelf meegaan doen. De kinderen zullen elkaar daarin ook stimuleren.

Er zijn twee groepen waarin uw peuter terecht kan:
  • Peutergym 1: zaterdag 10.00 – 11.00 uur, voor kinderen van 2,5 tot 4 jaar. Deze groep zit op dit moment vol. Het is daarom niet mogelijk om voor deze tijd een proefles aan te vragen. Als je interesse hebt om op de wachtlijst gezet te worden, dan mag je een mailtje sturen naar jytte_heesen@hotmail.com. Zij zal je laten weten wanneer er weer plek is. Bedankt voor het begrip.
  • Peutergym 2: zaterdag 11.00-12.00 uur, voor kinderen van 2,5 tot 4 jaar. Deze les bevat dezelfde inhoud als de les om 10.00 uur. De leeftijd van de kinderen is ook hetzelfde. Alleen de tijd van de groep is verschillend.

Onze peutergym vindt plaats in de sporthal van het Liemers College aan de Dijksestraat 12. Voor meer informatie over de tijden van onze andere groepen verwijzen we u graag door naar het lesrooster.

• This field is for validation purposes and should be left unchanged.