Koninklijke onderscheiding Martien Agricola op 20 maart 2017.

Op maandagavond 20 maart 2017 kreeg onze Martien Agricola door burgemeester Peter de Baat een koninklijke onderscheiding uitgereikt. Hij is nu Lid in de Orde van Oranje Nassau.
Hij kreeg deze onderscheiding voor het vele vrijwilligerswerk en de tomeloze inzet voor onze Gymvereniging. Van 1993 tot 2016 was hij voorzitter en wist hij de turnsport en de gymvereniging te promoten. Hij staat bekend als de “drijvende kracht”, presenteerde de clubkampioenschappen en regelde alles tot in de puntjes.
Al jaren zet hij zich in voor onze eigen professionele turnhal waarvoor in 2010 de stichting Exploitatie Turnhal Didam is opgericht als gevolg van een initiatief van de accommodatie-commissie van onze vereniging. Inmiddels is er toestemming voor de bouw van een turnhal aan de Kerckhoveweg. Het is voor Martien zijn levenswerk geworden waar hij al zijn liefde, passie en energie in heeft ingestoken.
Naast zijn vrijwilligerswerk voor onze vereniging heeft Martien in het verleden nog meer vrijwilligerswerk gedaan.
Hij was mede oprichter van Didam op Stelten, zat in een commissie van de Rabobank om activiteiten te organiseren voor het personeel van de bank, is voorzitter geweest van de ondernemers vereniging en heeft zelfs in het bestuur gezeten van de carnavalsvereniging van het Zwijnshoofd.
Een veelzijdig man met een groot hart voor het verenigingsleven waar wij hem uiteraard dankbaar voor zijn.

Bedankt Martien.

Voor foto’s klik – hier