Heren 1e-3e divisie

De herenselectie bestaat uit jongens in de leeftijd van 6 tot en met 18 jaar. Deze jongens trainen 1 tot 3 keer per week, 6 tot 9 uur, om zich zo goed mogelijk voor te bereiden op wedstrijden op regionaal of landelijk niveau!
Naast de wedstrijden, neemt deze groep ook deel aan sportieve evenementen of uitvoeringen. Hierbij valt te denken aan Didam op Stelten of het Dans Gym gala.

Tijdens de trainingen wordt er in groepen gewerkt en besteden we aandacht aan wedstrijdoefeningen, lenigheid, kracht en natuurlijk nieuwe onderdelen om de jongens te helpen in hun ontwikkeling als wedstrijdturner.

Wedstrijden zijn bij de herenselectie belangrijk maar het plezier in het turnen nog meer! Dit wil zeggen dat het niveau van onze selectie varieert en dus aan meerdere  wedstrijd niveaus deelgenomen kan worden!

Hoe kom je in een selectiegroep

Om in de herenselectiegroep terecht te komen, zul je moeten worden uitgenodigd door een trainer. Deze kijkt of je genoeg aanleg hebt om verder te komen in deze sport en of je mee kunt gaan doen aan wedstrijden. Je hoeft natuurlijk nog geen ster te zijn in turnen maar dit kun je uiteindelijk wel worden!

Volg onze herenselectie ook op Instagram!