Heren Jong talenten

De groep heren jong talent bestaat uit jongens in de leeftijd van 5 tot en met 8 jaar oud. Deze jongens trainen 1 keer 2 uur in de week. De naam zegt het al het is een groep jonge jongens met talent. De groep dient als voorbereidende groep voor een van de herenselecties en je kunt alleen deelnemen op basis van een uitnodiging door desbetreffende leiding. De jongens trainen tegelijkertijd met de Heren 1e-3e divisie.

Elke training wordt er gestart met een gezamenlijke warming-up, waarbij de spieren goed worden opgewarmd. Vervolgens komen de turnonderdelen aan bod en wordt er in groepjes gewerkt van 3 tot a 5 turners. Iedere les komen 4 van de 6 (vloer, voltige, ringen, sprong, brug en rek) turntoestellen aanbod.

Tijdens deze lessen wordt de basis van het heren turnen aangeleerd. Het accent ligt met name op het aanleren en verbeteren van basis turnonderdelen zoals de handstand, radslag, rol voorover, spreidhoeksteun, borstwaartsom, kurbet bewegingen etc. Daarnaast is er aandacht voor lenigheid, kracht en het leren van nieuwe onderdelen. Dit om de jongens te helpen in hun ontwikkeling, blijven uit te dagen en zijn eigen grenzen kan gaan opzoeken.

Lijkt het je leuk om te turnen, kom gerust langs en doe lekker een les mee! Deze training vindt plaats op woensdag van 17.00 tot 19.00 uur.

heren jong talenten seizoen 2019/2020

heren jong talenten