De springgroep 12+ is een groep waar de jeugd en volwassenen van 12 jaar en ouder, trampoline kunnen springen en gebruik kunnen maken van de turntoestellen.

Er wordt lekker begonnen met een gezamenlijke warming-up waarbij even goed opgewarmd wordt en de belangrijkste spiergroepen worden losgewerkt. Na de gezamenlijke warming-up kan er trampoline gesprongen worden op verschillende sprong situaties maar kan er ook gebruik worden gemaakt van de turntoestellen. Het trampoline springen zal voornamelijk begeleid worden en daarvoor worden ook verschillende oefeningen voorbereidt om het niveau van trampolinespringen steeds een stukje hoger te krijgen. Het turnen is voornamelijk zelfstandig maar daar wordt ook de benodigde hulp in gegeven.

Het draait bij de springgroep voornamelijk om plezier maken en beter worden. Een eigen inbreng is daarom ook altijd mogelijk.